در این مقاله سعی می شود ضمن تشریح ابعاد پنهان کرونا در آموزش و پرورش کودکان ابتدایی ، راهکار هایی نیز جهت توسعه آموزشی نسلی که دوران تحصیلشان با کرونا پیوند خورد ارائه شود .
اطلاعات این مقاله می تواند در انتخاب پایه تحصیلی و برنامه ریزی بهتر به معلمان محترم کمک شایانی کند .
به نام خدا
مدارس جز اولین قربانیان کرونا بودند . شاید هیچکس تصور آن را نداشت که یک ویروس به این میزان در حوزه آموزش و پرورش کارشکنی کند ولی کرونا توانست ذوق و شوق حیاط مدرسه را به فضای بی روح و پرآسیب مجازی بکشاند و دانش اموزان را بیش از بیش به این جادوی الکترونیکی وابسته نماید
با توجه به کمبود زیرساخت های مجازی و مشکلات عدیده ای که دانش اموزان و معلمان محترم با فضای شبکه شاد داشتند می شد خیلی زود نتیجه گرفت که دانش اموزانی مناطق محروم و دانش اموزان کم بضاعتی که توان برقراری ارتباط در بستر فضای مجازی را به دلیل محدودیت ها (گوشی موبایل ، اینترنت و ...) ندارند شامل افت تحصیلی شدیدی خواهند شد و این اتفاق نیز افتاد و به جرات می توان این نسل را کم شانس ترین نسل آموزشی کشور دانست .
اما اوضاع زمانی وخیم تر می شود که دانش اموز مورد نظر ما در پایه اول تحصیل کند و این محدودیت ها و عدم حضور فیزیکی دانش اموز در مدرسه و محدودیت دست ورزی و نظارت معلم باعث کمترین پیشرفت وی در اولین گام ورودش به سیستم آموزشی شود و در صورت رسیدگی نشدن به این نسل در پساکرونا این ضعف تا پایان تحصیلش همراه و مانع او خواهد بود پس معلمان محترم باید دقت داشته باشند در پساکرونا علاوه بر تدریس آموزشی به همکاری و ارتباط دانش اموزان با محیط و همسالان و کاهش وابستگی به فضای مجازی و گوشی هوشمند نیز توجه داشته باشند.
- دوشنبه ۱۰ خرداد ۰۰