اشتباه یک پزشک زیرخاک دفن میشود...
اشتباه یک مهندس روی خاک خراب میشود...
اما
اشتباه یک معلم روی خاک راه میرود و دنیایی را ویران می کند...(ضرب المثل انگلیسی)
- سه شنبه ۲۸ شهریور ۹۶
پیر ما گفت که جنگ است ، قلم بردارید...
اشتباه یک پزشک زیرخاک دفن میشود...
اشتباه یک مهندس روی خاک خراب میشود...
اما
اشتباه یک معلم روی خاک راه میرود و دنیایی را ویران می کند...(ضرب المثل انگلیسی)
به نام ایزد منان
همکاران فرهنگی که علاقمند به نویسندگی و درج مطلب با نام خودشان در سایت الفبا پلاس هستند در قسمت نظرات همین پست اعلام فرمایند و یک راه ارتباطی نیز مشخص نمایند که قادر به تماس با ایشان باشیم . متشکر
مزایا :
1: دانلود رایگان محتوای اموزشی از فروشگاه الفبا پلاس و کسب تجربه مفید
2: حقوق ماهیانه
تازه معلمان گرامی و همکارانی که برای بار اول تدریس در یک پایه را عهده دار شده اند شاید اولین سوالی که از خود می پرسند این است که در این کلاس دانش اموزان به چه ابزار و وسایلی و به چند عدد دفتر تا پایان سال نیاز دارند ؟ در ادامه مطلب ، به تفکیک هر پایه ، وسایل مورد نیاز برای دانش اموزان امده است امیدوارم مورد استفاده معلم های گرامی قرار بگیرد.
وسایل مورد نیاز دانش اموزان پایه اول
1- 3 عدد دفتر 80 برگ و یک عدد 60 برگ میباشد. با جلد ساده، بدون فنر
2- جامدادی پارچه ای 2 عدد
3- کاور کلربوک مخصوص برگه A4 جهت کاور روان خوانی 60 برگ
4- مداد رنگی با رنگ های متنوع که در جامدادی پارچه ای قرار میگیرد
5- مداد مشکی 2 عدد – مداد قرمز – پاک کن – تراش که در جامدادی پارچه ای قرار میگیرد
6- لیوان آب
7- قیچی کوچک – چسب مایع – چسب ماتیکی
8- خط کش ساده – خط کش با اشکال هندسی – خط کش با شکل های متفرقه
9- آهن ربای مگنت برای ریاضی
10- مکعب چینه برای ریاضی
11- کیف مدرسه (ساده باشد)
12- نام و نام خانوادگی دانش آموز روی کلیه وسایل و مدادها تا پایان سال درج گردد
لوازم التحریر کلاس دوم:
1-بسته ی آموزشی کلاس اول شامل انواع چینه ها و چرتکه و کارت اعداد و ساعت و … کامل باشد
2-کاغذ شطرنجی 10 عدد
3-بازی تانگو یا تانگرام
4- کیت الکترونیکی
5- دو دفتر 100 برگ جلد محکم و ساده و بدون فنر جهت املا و ریاضی
6- سه دفتر 40 یا 50 برگ جهت مشق و علوم و داستان نویسی
7- ماژیک فسفری علامتگذاری
8- مداد سیاه و قرمز و پاک کن جنس اعلاء
9- جامدادی ساده و غیر فلزی و ترجیحا پارچه ای
10- مداد تراش مخزنی
11-مقواهای رنگی به اندازه ی برگ A4
12- کامواهای رنگی مختلف (از هر رنگ 2 متر)
13-دکمه و پولک های رنگی ( از هر کدام مقداری)
15- 50 برگ A4
16- قیچی کوچک
لیست دفاتر کلاس سوم
ریاضی 80 برگ
علوم 80 برگ
اجتماعی 50 برگ
املا 50 برگ
مشق 80 برگ
قابل توجه:
دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد
دفترها کلاسوری نباشد
از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود
لیست دفاتر کلاس چهارم
ریاضی 80 برگ
علوم 80 برگ
اجتماعی 50 برگ
املا 50 برگ
مشق 80 برگ
قابل توجه:
دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد
دفترها کلاسوری نباشد
از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود
لیست لوازم التحریر کلاس پنج و ششم
1-مداد سیاه –اتود 1 عدد
2-خودکار سیاه –آبی–قرمز-سبز از هرکدام 1 عدد
3-تراش دارای محفظه آشغال 1 عدد
4-پاک کن 1 عدد
5- ماژیک وایت برد مشکی، آبی، سبز از هر کدام 1 عدد
6-لاک غلط گیر قلمی 1 عدد
7-مداد رنگی 6عددی 1 بسته
8-گونیا-پرگار-نقاله-خط کش 30 سانتی از هرکدام 1 عدد
9-قیچی کوچک نوک گرد(با تیغه فلزی) 1 عدد
10-جامدادی پارچه ای ساده 1 عدد
11-دفتر 40 برگ(فارسی) 1جلد
12-دفتر 60 برگ(علوم) 1 جلد
13-دفتر 80 برگ(ریاضی) 1 جلد
14-دفتر 2 خط 60 برگ(زبان انگلیسی) 1 جلد ( مدارس خاص )
15- کاور کاغذ A4 1 بسته
16-زونکن A4 (جهت بایگانی کارها) 1 عدد
17- پوشه دکمه دار 1 عدد
18-چسب ماتیکی و چسب نواری 1 عدد
19-ناپلون شفاف جهت جلد کردن دفتر و کتاب به مقدار لازم
20-کاغذ شطرنجی 2 برگ
نکته:
-حتی المقدور از تهیه ی کیف های چرخدار(به دلیل وزن زیاد آن ها)خودداری شود.
– در انتخاب دفتر ها، حتی الامکان جلد های سبک وزن خریداری شود.
– چنانچه وسایل سال قبل قابل استفاده می باشد، به جهت صرفه جویی و آموزش این مهارت به دانش آموزان ترجیحا از آن وسایل استفاده شود.
-حتما تمام وسایل برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشد. حتی اگر مداد در طی سال تمام شده و مداد دیگر جایگزین شود.
جهت عضویت در گروه تلگرامی الفبا پلاس لطفا عبارت عضویت در گروه الفبا پلاس را به شماره 09359105253 اس ام اس کنید
الفبا پلاس همراه همیشگی شما در کلاس درس
به نام خدا
با توجه به اینکه نوشتن برنامه تبحر و ریزبینی های خاص خودش را می طلبد بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از برنامه هایی است که در این پست قرار می دهیم
چرا که در برنامه ریزی کلاسی باید به حجم کتب ، زمان ، ساعت درس ، دانش اموزان و موارد بسیاری توجه شود که بازده کلاس قابل قبول باشد و در روند تدریس خستگی و تداخل به حدقل ممکن برسد انشالله
در ادامه مطلب می توانید برای هر پایه ای که تدریس می کنید برنامه کلاسی خاص خود را دانلود کنید.
یا رب
در این پست یک بودجه بندی مرتب و بی نقص تمام پایه های ابتدایی از اول تا ششم که سعی شده اشکالاتش گرفته بشه رو در اختیار همکاران محترم مقطع ابتدایی می گذارم امیدوارم موفق باشید .
به نام خالق زیبایی ها
نوع پوشش معلم فعالیت و ذهن دانش اموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه به این موضوع مهم متاسفانه در اموزش و پروش با توجه به هزینه های زیاد پوشاک و حقوق ناچیز معلم ، مورد غفلت واقع شده است . اما معلم باید حداکثر تلاش و سعی خود را در پوشش خود به خرج دهد چرا که علاوه بر بعد الگو بودن معلم های عزیز این نوع پوشش بر فرایند تدریس و توجه دانش اموز تاثیر به سزایی دارد و از سوی دیگر وجهه و شان معلم را تحت تاثیر مستقیم خود قرار می دهد . معلمی که ژولیده و بی توجه به تیپ و ظاهرش در کلاس درس حاضر می شود نمی تواند سفیر هدایت خوبی برای دانش اموزانش باشد چرا که (رطب خورده کی منع رطب کند)
در ادامه مطلب با ذکر چند نکته ی کم خرج ولی مهم در کلاس درس سعی می کنیم معلم های گرامی را از این گذرگاه به سلامت عبور دهیم و نگرشی تازه و فراموش شده در اموزش و پرورش را دوباره زنده کنیم.
به نام خدا
این نرم افزار 3 بعدی و فوق العاده جهت اموزش منظومه شمسی به دانش اموزان و به طور ویژه پایه چهارم فصل 10 علوم کاربرد بسیاری دارد که اموزش اسان و فعال را سبب می شود.
به نام خدا
در این بخش به یک تحقیق زیبا و کاربردی که خواندن ان را به معلمان گرامی مخصوصا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تازه پا به عرصه تعلیم و تربیت گذاشته اند بسیار توصیه می کنم امیدوارم این تحقیق شروعی متفکرانه و با علم را برای شما رقم بزند انشالله
در آموزش های نوین و جذاب امروزی توجه به محتوای الکترونیکی جایگاه ویژه ای دارد که در پست های قبلی مفصل و جامع به این موضوع پرداختیم لکن جهت اشنایی و مشاهده ی نمونه ای از محتوای الکترونیکی که توسط خودم طراحی شده است روی لینک زیر کلیک کنید.
موفق باشید
حجم فایل : 5 مگابایت
«ارزشیابی» یا به قول رایج در مدرسه ها ، امتحان، یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش و بخش جدایی ناپذیر آن است. باید دانست که آموزش و پرورش فرایندی متشکل و به هم پیوسته است که تمام مراحل آن به گونه ای سازمان یافته برای رسیدن به هدفی معین ایجاد شده اند.
حال باید معلم خود را با چالش های هر امتحان اماده کند که در هنگام بروز بهترین عکس العمل را داشته باشد این در این نوشته در مورد چند چالش بحث و اظهار نظرهایی مطرح می شود که عبارتند از 1:نوع سوالاتی که طرح می کنیم چگونه باشد؟ 2:با تقلب دانش اموزان چگونه برخورد کنیم ؟ 3: نتایج ارزشیابی را چگونه تحلیل و موشکافی کنیم؟
به نام خدا
سری به کتاب گینس می زنیم ، صبور ترین و با حوصله ترین شخص در جهان را پیدا کرده و روی صندلی چوبی مدرسه می نشانیم ، معلم می اید و برای او 45 دقیقه سخنرانی می کند پر واضح است که ان فرد کاسه صبرش لبریز می شود و خسته می شود از هر چه علم و دانشی است . بسیار عجیب است که معلمی که خود قربانی سخنرانی های بی وقفه ی معلمانش است و می داند از اشکالات و بی اهمیت بودن استفاده گسترده از این روش باز هم در کلاس درسش رشته ی کلام را در دست می گیرند و سخنرانی را بر دیگر روش های مفید و کاربردی ترجیح می دهند
در این نوشته سعی شده انواع روش هایی که می توان جایگزین سخنرانی کرد را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
به نام ایزد منان
زنگ رفتن به خانه یا زنگ ازاد شدن از زندان ؟
معلمین عزیز و والدین به کررات شاهد این اتفاق بوده و هستند که دانش اموزان با تعطیلی مدارس چه قدر شاد و با بازگشایی مدارس عزادار می شوند ایا مقصر این داستان دانش اموزان هستند ؟ مسلما پاسخ همه ی ما خیر خواهد بود چرا که مدارس کشورهایی را می شناسیم که دانش اموزان برای رفتن به مدرسه ثانیه شماری می کنند . چرا ؟ چون مدرسه متناسب با نیاز دانش اموز از امکانات متنوعی برخوردار است . هیچ کس از نشستن از صبح تا ظهر روی یک صندلی چوبی و گوش دادن به صحبت های یک سخنران خشنود نیست مخصوصا دانش اموزان کنجکاو و فعال امروزه که در خانه تبلت و کامپیوتر و تلویزیون دارند و در مدرسه ممنوع از تکنولوژی های نوینی که دنیا را فرا گرفته است
به نام ایزد جان افرین
1 : هدف تکلیف
در ابتدا این نکته در هنگام ارائه تکلیف به دانش اموزان مد نظر قرار گیرد که هدف از این تکلیف چیست ؟ چرا که بسیاری از معلم های عزیز به این نکته توجهی ندارند که تکلیف شب باید با نیاز و تفاوت های فردی همخوانی داشته باشد و اگر غیر از این باشد پر واضح است که دانش اموز زرنگ را خسته و دانش اموز معمولی و متوسط را بی انگیزه می کند پس معلم تا می تواند باید برای هر دانش اموز تکلیف جداگانه ای در نظر بگیرد ، گرچه می دانم که در کلاس های بعضا 36 دانش اموزی که اکنون شاهد ان هستیم این کار از حیطه عمل خارج است و معلم در این زمینه چاره ای جز تکالیف یکسان ندارد ولی سعی بر هر چه جذاب و فراگیر تر کردن تکلیف هنر معلم عزیز را می رساند
شاید معلم از ماه مهر به بعد دیگر حس کند که موضوع انشایی برای دادن به بچه ها باقی نمانده و همه موضوعات تکراری در ذهنش مرور شود ولی با کمی تفکر و جستجو در منابع معتبر ما تعدادی از موضوعات انشایی که به دانش اموز دوره ابتدایی جهت فکری مناسبی داده و نیاز اندکی نیز به خلاقیت نویسندگی دارد را گرد اوری کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده مربیان اموزش ابتدایی قرار گیرد انشالله